duminică, 4 martie 2012

Nu era de vina hidroforul

Saturata de agitaÈ›ia oraÈ™ului, m-am gândit sa-mi fac un credit si sa-mi iau o casuta undeva departe, langa o pădure, departe de tot. Am si purces la treaba. Am mers la banca, am completat hârtiile si am dat banii. In urmatoarea luna, aveam casuta mea la munte, in Moeciu de jos, langa BraÈ™ov.

Ce sa spun? Pur si simplu mirific! Când am văzut-o prima data, m-am si îndrăgostit de ea! E din lemn construita, cu un mic balcon la etaj, terasa jos, gradina in fata precum si loc de parcare a maÈ™inii. Pe langa ea, curge un parau care incanta atmosfera cu susurul sau. E divin, ce sa mai! Am intrat repede înăuntru si am fost plăcut impresionata si de acest aspect. „Da, e limpede, am făcut o treaba grozava…” Am gândit eu, fiind chiar mandra de mine însumi.

Mi-am adus toate sacosele din maÈ™ina si le-am dus in dormitor. Aveam sa fac si o baie dar mai târziu. Pentru moment, am coborât in bucătărie sa beau niÈ™te apa dar când sa dau drumul la robinet, constat cu uimire ca apa..nu curge. „Ce ciudat!” Gândesc eu dar apoi mă luminez la fata când îmi trece prin minte gândul ca poate e oprit de jos, de la subsol. Da, asta trebuie sa fie! E si normal sa fie aÈ™a, nu? Si purced a cobori scările.

Când ajung acolo, vad instalaÈ›ii de tot felul precum si un robinet. Îl răsucesc si nu primesc decât un bazait lent; era ca si cum apa vroia sa urce pe conducta dar ceva o oprea. Îl închid si îl deschid iar. AcelaÈ™i rezultat. Acum, chiar încep sa mă îngrijorez. Ce se întâmpla aici? Sun la compania de imobiliare sa aflu ceva, dar cine sa-mi răspundă? Ca e sâmbăta.

Fir-ar! Uite-mă aici, in casuta atât de dorita de mine dar intampin prima problema, cea cu apa. M-am gândit in tot felul: sa fie curentul slab, sa fie hidroforul, sa fie conducta înfundata? Nu È™tiam ce putea fi dar lucrul de care eram sigura era ca vroiam ca totul sa fie elucidat cumva.

Atât cat mă ducea pe mine mintea, in împrejurări de genul acesta, mă gândeam ca problema ar putea fi hidroforul. Mi se părea cel mai logic dar nu puteam È™ti cu certitudine. La scurt timp, îmi vine ideea de a căuta un instalator. Dar cum, de unde sa încep?

 Nu am nici un număr de telefon…Inca gândindu-mă, ies afara. Mă uit in stânga, in dreapta, nici un om pe strada. Brusc, îmi vine ideea de a merge la vecinul de alaturi, sa-l întreb pe el. poate È™tie el de un instalator bun! Mă duc si sun la poarta. După câteva minute, îl vad ca iese. Îl salut si încep sa-i spun de problema mea. Mare bucurie mi-a fost data când mi-a spus ca el însuÈ™i e instalator, de peste 30 de ani. Grozav, deci Dumnezeu nu m-a parasit cu totul…

Îl aÈ™tept cat îÅŸi ia cele necesare si mergem înapoi in casa, coborând la subsol. Verifica tot acolo; pompe, conducte, robineÅ£i, centrala.. tot! se uita si la hidrofor. Pare a fi in regula la prima vedere dar când se uita mai bine, observa ca zgomotul produs de acesta in timp c merge nu e tocmai firesc.

Îl opreÈ™te si începe sa-i desfacă unele È™uruburi pana ce ajunge la conducta care pleacă de la el spre bucătărie si baie. O da jos si pe aceasta si se uita in ea. Nu mica ii este uimirea când vede acolo un ghemotoc de scame. Deci asta era problema! Scamele nu permiteau trecerea apei! „Doamne, ce complicat e”, mă gândesc eu dar concomitent, bucuroasa ca a depistat defecÈ›iunea. Nu era hidroforul de vina, săracul!

In fine, omul curata furtunul de acele scame si pune la loc toate piesele. Când apasă a doua oara pe buton, apa È›âÈ™neÈ™te trufașă!

Deci oameni buni, nu va legaÈ›i totdeauna de hidrofor; adesea nu e el cel responsabil pentru faptul ca apa nu va ajunge in casa. Mai sunt si alÈ›i factori care stau „pe langa” hidrofor si sunt si ei răspunzători, cum mi-a fost si mie dat sa aflu…


hidrofor, hidrofor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu